Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla szkół podstawowych – podstawowe informacje
Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla szkół podstawowych to istniejąca od kilku lat podstawówkowa odsłona jednej z najbardziej popularnych olimpiad licealnych. Jej formuła jednak jest dużo bardziej zróżnicowana i przyciągająca uwagę uczniów zainteresowanych chemią!
Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla szkół podstawowych – dlaczego warto brać udział?
- Cenne nagrody
- Możliwość przygotowania do licealnej Olimpiady Chemicznej, która gwarantuje ułatwioną rekrutację na najbardziej prestiżowe uczelnie i kierunki medyczne oraz ścisłe w Polsce
- Zdobycie przydatnej wiedzy i umiejętności, jak również rozwinięcie myślenia analitycznego, które przyda się podczas dalszej edukacji
Egzamin ósmoklasisty biologia 2022 - przygotowania, nauka, testy
Przygotowanie do Olimpiady Wiedzy Chemicznej dla szkół podstawowych możesz realizować w dwóch formach!
E-learning
Chcesz kompleksowo przygotować się do Olimpiady Wiedzy Chemicznej dla szkół podstawowych? Weź udział w dopracowanym kursie e-learningowym, w ramach którego przygotowania dostosujemy specjalnie do Twoich oczekiwań i możliwości!
- Każdemu kursantowi przydzielamy indywidualnego mentora, zwycięzcę lub laureata jednego z najwyższych miejsc poprzednich edycji olimpiady oraz zakładamy dedykowaną grupę na Facebooku
- Uczeń regularnie otrzymuje moduły, które razem tworzą komplet materiałów – każdy z nich porusza konkretny tematyczny blok zagadnień i zawiera: prezentacje, testy, kartkówki i przykładowe arkusze, próbne olimpiady oraz konkretne wytyczne co do pracy z materiałami
- Twoje postępy sprawdzane są regularnie w formie sprawdzianów i testów kontrolnych
- Ciągły kontakt z prowadzącym – możesz zadawać dowolną liczbę pytań w dogodnej dla Ciebie chwili!
- Indeks w Kieszeni jest ogólnopolskim liderem nauczania zdalnego – kursy w formie e-learningu prowadzimy niemalże od 10 lat – zaufaj naszemu doświadczeniu!
Koszt kursu – Olimpiada Chemiczna (szkoła podstawowa) – edycja 2022/23
- Cena bazowa kursu: 1499 zł
- Dopytaj o dodatkowe rabaty przy zapisie!
- 50% zniżki na zajęcia grupowe (opcjonalne)
Kurs stacjonarny / webinarowy
Zajęcia grupowe przygotowujące do Olimpiady Wiedzy Chemicznej dla szkół podstawowych przeprowadzane raz w tygodniu po 2 godziny zegarowe. Lubisz naukę wspólnie z równieśnikami? Zapisz się na zajęcia już DZIŚ i wspólnie z nami zostań Olimpijczykiem!
- Grupy liczące maksymalnie kilkanaście osób, dzięki temu nauczyciel jest w stanie dostosować tempo pracy do potrzeb każdego kursanta
- Po zajęciach uczeń otrzymuje wszystkie materiały w formie cyfrowej, umożliwia to pełne skupienie podczas zajęć na części wykładowej, bez konieczności przepisywania każdego zdania do zeszytu. Dodatkowo uczeń ma możliwość łatwego nadrobienia zaległości w razie nieobecności na zajęciach
- Możliwość bieżącego kontaktu z Prowadzącymi na grupie na Facebooku, staje się ona miejscem komunikacji również poza zajęciami. Nauczyciel podsyła tam dodatkowe materiały, zadania domowe, przypomina o zajęciach, jak również odpowiada na wszelkie pytania dotyczące materiału
Koszt kursu – Olimpiada Chemiczna (szkoła podstawowa) – edycja 2022/23
- Pakiet 4 zajęć (8h) 349 zł
- Pakiet 8 zajęć (16h) 599 zł
- Dołącz do grupy i skorzystaj z rabatu!
Olimpiady dla szkół podstawowych to wybór dla ambitnych uczniów, którzy chcą realizować swoje pasje w wymiarze wykraczającym poza podstawę programową.
Warto zadbać o to, by nauka dzięki wsparciu doświadczonego Olimpijczyka była możliwie efektywna. Dzięki IWK uczeń ma możliwość zrealizowania pełni swojego potencjału!
Poznaj naszą młodą i doświadczoną kadrę!

Adrian Macion
Podstawowe informacje
- Finalista 46. Olimpiady Biologicznej
- Laureat licznych olimpiad i konkursów z zakresu biologii i chemii
- Założyciel i Redaktor Naczelny Studenckiego Czasopisma Naukowego Eureka!
- Prezes Koła Naukowego Biologii Molekularnej Uniwersytetu Warszawskiego
O mnie
Nauką zainteresowałem się już w latach młodości. W trakcie nauki w szkole średniej obrałem kierunek edukacji biologicznej, a docelowo – studia na Kolegium Międzywydziałowych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych w zakresie Biologii i Chemii na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie studiuję Biotechnologię w ramach programu ERASMUS na Universitat Politècnica de València (Hiszpania). Od lat angażuję się w edukację akademicką i na innych etapach edukacji. Do moich dodatkowych działalności należy prowadzenie Studenckiego Czasopisma Naukowego Eureka!, Koła Naukowego Biologii Molekularnej i Warszawskiego Stowarzyszenia Biotechnologicznego Symbioza. Od początku studiów prowadzę również badania naukowe z zakresu biologii molekularnej bakterii patogennych na terenie Instytutu Mikrobiologii. Uwielbiam opowiadać o białkach, komórkach i ulubionych scenach z gier Sci-fi. W wolnych chwilach piszę książki, tatuuję się i marzę o badaniu życia w kosmosie. Swoją metodę nauczania opieram przede wszystkim na indywidualizacji podejścia i dostosowania pędu wiedzy, metod jej przekazywania i technik sprawdzania do danego ucznia. Zawsze pytam uczniów, które tematy chcą poruszyć w pierwszej kolejności i nigdy nie trzymam się sztywnego schematu. Zapewnia to nie tylko przyjemność z nauki, ale również poprawia ostateczne wyniki.

Robert Siemiątkowski
Podstawowe informacje
- finalista Konkursu Chemicznego im. Ignacego Łukasiewicza
- laureat Mazowieckiego Kuratoryjnego Konkursu Chemicznego
- członek projektu „Doświadcz chemii” płockiej filii Politechniki Warszawskiej
- przewodniczący koła chemicznego w Liceum Ogólnokształcącym im. Marszałka S. Małachowskiego w Płocku
O mnie
Jestem studentem V roku kierunku lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od zawsze moim zamiłowaniem było przekazywanie wiedzy – pochodzę z rodziny o nauczycielskich tradycjach, dydaktyka towarzyszy mi od najmłodszych lat. Wielką satysfakcję daje mi nauczanie innych, chciałbym burzyć szkodliwe stereotypy dotyczące nauki przedmiotów ścisłych. Uważam, że do sukcesu niezbędna jest zarówno pasja, jak i rzetelność – pokażę, jak je połączyć. Sam przekonałem się, że nauka pod okiem oddanego i fachowego dydaktyka przynosi owocne rezultaty i znacznie podnosi efektywność i motywację ucznia; teraz sam chciałbym pomóc pokoleniom przyszłych wielkich umysłów. Przygotowałem moich młodszych kuzynów do konkursów kuratoryjnych i matur z biologii i chemii – z arkuszami mam styczność cały czas, co pozwala mi pomóc moim uczniom przyzwyczaić się do na pierwszy rzut oka zawiłej i surowej struktury egzaminów. Dostrzegam naukę na każdym kroku w życiu codziennym i pokazuję jej piękno innym podczas moich podróży, które są moją największą pasją. Poza tym uczę się języków i projektuję grafiki popularno-naukowe.
ETAP I zawody szkolne
- Eliminacje szkolne są przeprowadzane w szkołach. Za organizację etapu szkolnego odpowiada nauczyciel zgłaszający uczniów do Olimpiady.
- Eliminacje szkolne przeprowadza nauczyciel odpowiedzialny za przeprowadzenie etapu szkolnego w oparciu o listę oraz zadania otrzymane przez organizatora Olimpiady.
- Etap szkolny odbywa się w pierwszej dekadzie listopada. Dokładna data i godzina jest dostępna na stronie organizatora Olimpiady i ogłaszana na początku każdego roku.
- Zadania oraz lista uczestników są przesłane do nauczyciela w formie elektronicznej na email podany podczas rejestracji.
- Do dnia 20 listopada szkoła zobowiązana jest przesłać plik z wynikami uczniów z etapu szkolnego na adres: konkurs@chemia.uj.edu.pl – zbiorczy dla całej szkoły.
- Pełna lista uczestników zakwalifikowanych do etapu II będzie opublikowana przed 1 grudnia.
- Limit punktów będący podstawą kwalifikacji do II etapu jest taki sam dla wszystkich szkół i wynosi co najmniej 50% maksymalnej liczby punktów. Limit ten może zostać podwyższony przez Komitet Główny.
ETAP II zawody okręgowe
- Eliminacje okręgowe będą przeprowadzane w okręgach na terenie całego kraju. Eliminacje okręgowe przeprowadzane są w wybranych szkołach, przez nauczycieli chemii z poszczególnych okręgów.
- Lista oraz zasięg terytorialny okręgów jest dostępny na stronie organizatora.
- Prace uczestników Olimpiady z poszczególnych okręgów są przekazywane do Komitetu Głównego i poprawiane przez jego członków.
- Pełna, zakodowana lista uczestników wraz z uzyskanym wynikiem punktowym będzie publikowana na stronie internetowej Olimpiady. Uczestnicy Olimpiady, którzy nie wyrażą zgody na publikację, będą mogli uzyskać taką informację wyłącznie osobiście w siedzibie organizatora.
- Lista uczestników Olimpiady zakwalifikowanych do trzeciego etapu zostanie zamieszczona na stronie internetowej olimpiady co najmniej na miesiąc przed trzecim etapem olimpiady. W przypadku braku wyrażenia zgody na publikację wyniku uczestnik Olimpiady będzie mógł się dowiedzieć o swoim zakwalifikowaniu bądź nie, jedynie osobiście w wyznaczonym terminie w siedzibie organizatora.
- Limit punktów będący podstawą kwalifikacji do III etapu jest taki sam dla wszystkich szkół i wynosi co najmniej 50% maksymalnej liczby punktów. Limit ten może zostać podwyższony przez Komitet Główny.
ETAP III zawody centralne
- Do finału dopuszczanych jest nie więcej niż 200 uczestników, którzy uzyskali najwyższe liczby punktów na etapie II – eliminacji okręgowych. Dokładna liczba osób dopuszczonych do III etapu będzie uzależniona od formy w jakiej będzie przeprowadzony.
- Trzeci etap odbywa się wyłącznie w siedzibie organizatora.
- Pełna, zakodowana lista uczestników Olimpiady wraz z uzyskanym wynikiem punktowym będzie publikowana na stronie internetowej Olimpiady.
- Imienna lista laureatów i wyróżnionych będzie publikowana na stronie internetowej Olimpiady.
Olimpiada Wiedzy Chemicznej Juniorów – FAQ
Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla Szkół Podstawowych składa się z trzech etapów: szkolnego, okręgowego i centralnego, który odbywa się w Krakowie na Wydziale Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Olimpiada odbywa się zgodnie z terminarzem publikowanym przez organizatorów we wrześniu.
Udział w finale Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla Szkół Podstawowych pozwala na osiągnięcie tytułu finalisty lub laureata. Wiążą się z tym liczne nagrody. Dodatkowo zwolnienie lub ułatwienie procesu rekrutacyjnego do wielu liceów i ocenę celującą z przedmiotu chemia.
Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla Szkół Podstawowych dla 40 najlepszych uczestników pierwszej części etapu centralnego ma przeznaczoną część ustną. Opiera się ona przede wszystkim na umiejętności analizowania, opisywania i planowania eksperymentów chemicznych.
Część pisemna na każdym etapie Olimpiady Przedsiębiorczości zawsze trwa 60 minut. Czas trwania etapu ustnego jest zależny od Komisji.
Dobre przygotowanie do Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla Szkół Podstawowych to nie tylko opanowanie dużej ilości teorii. Uczestnicy muszą również wykazać się umiejętnościami matematycznymi i bardzo dobrą znajomością wielu – czasami bardzo skomplikowanych – eksperymentów. Wszystkie te kompetencje ćwiczymy podczas kompleksowego kursu IWK!
Nie, Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla Szkół Podstawowych nie zwalnia z pisania żadnego egzaminu – z uwagi na obecny brak chemii jako przedmiotu egzaminacyjnego. Jednak tytuł laureata zapewnia dostęp do każdego liceum w pierwszej kolejności.
Olimpiada Wiedzy Chemicznej dla Szkół Podstawowych wymaga od uczestników znacznej ilości wiedzy i umiejętności wykorzystania jej w praktyce. Właśnie dlatego w procesie przygotować do Olimpiady tak ważna jest możliwość współpracy z laureatami najwyższych miejsc poprzednich edycji, którzy znajdą schematy ocen członków Komisji.
Olimpiada Przedsiębiorczości wyłania laureatów na podstawie ostatecznego wyniku po części ustnej etapu centralnego.
Ważną częścią etapu ustnego jest znajomość konkretnych reakcji chemicznych, zjawisk, eksperymentów – zarówno w formie jakościowej jak i ilościowej. Zespół IWK dysponuje dostępem do licznych nagrań takich doświadczeń, które pozwolą uczestnikowi kursu na dokładne zobrazowanie sobie zachodzących zmian.
Każdy kurs e-learningowy może zostać rozszerzony o indywidualne zajęcia z uczeniem, podczas których prowadzący zwraca szczególną uwagę na umiejętności praktyczne. Rozszerzenie takie może być szczególnie istotne w ramach przygotowania do części ustanej etapu centralnego i umożliwi zapoznanie się z podstawowymi eksperymentami chemicznymi „na żywo”.
Tak! Dzięki temu, że kurs IWK jest prowadzony przez studentów, którzy na co dzień pracują w laboratoriach, zapewniamy pomoce naukowe dodatkowo urozmaicające kurs przed etapem centralnym.