Egzamin ósmoklasisty z historii od 2024 r.
Egzamin ósmoklasisty z historii sprawdza, w jakim stopniu uczeń VIII klasy szkoły podstawowej spełnia wymagania określone na podstawie wiedzy nabytej w czasie nauki w klasach IV–VIII.
W ramach arkusza uczniowie zetkną się ze zróżnicowanymi formami poleceń, takimi jak: zadania wielokrotnego wyboru, wybieranie prawda-fałsz, dobieranie, uzupełnianie luk, czy formułowanie krótkiej wypowiedzi pisemnej.
Na rozwiązanie arkusza składającego się z od 24 do 28 zadań przewiduje się 90 minut.
Egzamin ósmoklasisty biologia 2022 - przygotowania, nauka, testy
Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z historii możesz realizować w dwóch formach!
E-learning
Chcesz kompleksowo przygotować się do egzaminu ósmoklasisty z historii? Weź udział w dopracowanym kursie e-learningowym, w ramach którego przygotowania dostosujemy specjalnie do Twoich oczekiwań i możliwości!
- Każdemu kursantowi przydzielamy indywidualnego mentora oraz zakładamy dedykowaną grupę na Facebooku
- Uczeń regularnie otrzymuje moduły, które razem tworzą komplet materiałów – każdy z nich porusza konkretny tematyczny blok zagadnień i zawiera: prezentacje, testy, kartkówki i przykładowe arkusze oraz konkretne wytyczne co do pracy z materiałami
- Twoje postępy sprawdzane są regularnie w formie sprawdzianów i testów kontrolnych
- Ciągły kontakt z prowadzącym – możesz zadawać dowolną liczbę pytań w dogodnej dla Ciebie chwili!
- 10h zegarowych nagrań video - zawarliśmy na nich omówienia najtrudniejszych zagadnień oraz rozwiązania przykładowych zadań!
- Indeks w Kieszeni jest ogólnopolskim liderem nauczania zdalnego – kursy w formie e-learningu prowadzimy od ponad 10 lat – zaufaj naszemu doświadczeniu!
Zajęcia w Warszawie
Tradycyjne zajęcia grupowe przeprowadzane dwa razy w tygodniu po 2 godziny lekcyjne (łącznie 84 godziny lekcyjne).
- Grupy liczące maksymalnie kilkanaście osób, dzięki temu nauczyciel jest w stanie dostosować tempo pracy do potrzeb każdego kursanta
- Po zajęciach uczeń otrzymuje wszystkie materiały w formie cyfrowej, umożliwia to pełne skupienie podczas zajęć na części wykładowej, bez konieczności przepisywania każdego zdania do zeszytu. Dodatkowo uczeń ma możliwość łatwego nadrobienia zaległości w razie nieobecności na zajęciach
- Możliwość bieżącego kontaktu z Prowadzącymi na grupie na Facebooku, staje się ona miejscem komunikacji również poza zajęciami. Nauczyciel podsyła tam dodatkowe materiały, zadania domowe, przypomina o zajęciach, jak również odpowiada na wszelkie pytania dotyczące materiału
Egzamin ósmoklasisty to pierwszy poważny test na drodze edukacyjnej. Mimo iż nie przesądza on o tym na jakie pójdziemy studia, jest w stanie istotnie wpłynąć na dalszy rozwój poprzez wybór szkoły średniej!
Warto zadbać o to, by jego wynik był jak najwyższy i pozwolił na dostanie się do jak największej liczby szkół. Dzięki temu to uczeń i jego rodzice podejmują faktyczną decyzję, a nie wynik na arkuszu.
Poznaj naszą młodą i doświadczoną kadrę!

Jan Podraza
Podstawowe informacje
- Laureat XLV Olimpiady Historycznej (5. miejsce)
- Liczne sukcesy w konkursach i debatach o tematyce historycznej
- Ugruntowana wieloletnim doświadczeniem umiejętność przemawiania
O mnie
Historia stała się jednym z moich głównych zainteresowań jeszcze przed rozpoczęciem edukacji w szkole. Przez następne lata nauki miałem okazję rozwijać swoją wiedzę i umiejętności odnosząc sukcesy w konkursach przedmiotowych. W I klasie liceum zająłem 5 miejsce na XLV Olimpiadzie Historycznej, jako najmłodszy laureat. Jednocześnie stawiałem na rozwój umiejętności przemawiania biorąc udział w licznych turniejach debat oksfordzkich. Obecnie, łączę naukę z aktywną działalnością na innych polach, takich jak grupa kreatywna zajmującą się fantastyką i grami czy praca jako tłumacz. Moimi zainteresowaniami są gry fabularne oraz tenis ziemny.
Poziom opanowania umiejętności i wiedzy przez uczniów sprawdzany jest w kilku formach:
- Zadania wyboru wielokrotnego
- Zadania typu prawda-fałsz
- Zadania na dobieranie
- Zadania z luką
- Krótka wypowiedź pisemna
Zadania zamknięte
- Typy zadań: Zadania wyboru wielokrotnego, typu prawda-fałsz, na dobieranie
- Liczba zadań: 15-17
- Łączna liczba punktów: ok. 17
- Udział w łącznej punktacji: ok. 50%
- Charakterystyka: W zadaniach zamkniętych uczeń wybiera odpowiedź spośród podanych. Szczególnie mogą opierać się na umiejętności umieszczania procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie. Ważna jest tutaj zdolność krytycznej analizy informacji.
Zadania otwarte
- Typy zadań: z luką, krótka wypowiedź pisemna
- Liczba zadań: 9-11
- Łączna liczba punktów: ok. 17
- Udział w łącznej punktacji: ok. 50%
- Charakterystyka: W zadaniach tych uczeń samodzielnie formułuje wypowiedź. Opierają się one na umiejętnościach bardziej złożonych, takich jak analiza czy wnioskowanie. Ważna jest też tutaj poprawna i przejrzysta forma wypowiedzi.